BIBLIOGRAFÍA

 

 

CASTELNUOVO, E. (1981): La Matemática. La Geometría. Ketres, Barcelona.

 

CORBERÁN, R., HUERTA, P., MARGARIT, J., PEÑAS, A. y RUIZ, E. (1989): Didáctica de la geometría: modelo de Van Hiele. Universitat de València, Valencia.

 

CORBERÁN, R. M. (1996): Análisis del concepto de área de superficies planas. Estudio de su comprensión por los estudiantes desde primaria a la Universidad. Tesis de Doctorado. Universidad de Valencia.

 

HOFFER, A. R. (1979): Geometry. A Model of the Universe. Addison Wesley, London.

 

HORAK, V. M. & HORAK, W. J. (1982): Let’s do it. Making measurement meaningful. Arithmetic Teacher, vol. 30, pp. 18-23.

 

HUGHES, E. R., BELL, D. & ROGERS, J. (1975): Area, weight and volume-monitoring and encouraging children’s conceptual development. Schools Council Published by Nelson and son, Londres.

 

HUGHES, E. R. (1979): Conceptual powers of children: an approach through Mathematics and Science. Macmillan Education, London.

 

LEUTZINGER, L. P. & NELSON, G. (1980): Meaningful Measurements. Arithmetic Teacher, vol. 27, pp. 6-11.

 

MUSSER, G. L. & BURGER, W. F. (1988): Mathematics for elementary teachers a contemporany approach. Macmillan, New York.

 

PADILLA, V. (1990): Les figures aident-elles à voir en geometrie?, en Duval, R., ed. (1990), Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. IREM, Strasbourg, vol. 3, pp. 223-252.

 

PETERSON, J. C. (1973): Informal Geometry in grades 7-14, in NCTM (1973), Geometry in the Mathematics Curriculum. Thirty-sixth Yearbook. NCTM: Reston, VA, pp. 52-91.

 

READ, R. D. (1965): Tangrams. 330 Puzzles. Dover Publications, Inc., New York.